BANNER





Ημερολόγιο έναρξης νέων Σεμιναρίων

Επική ποίηση και Χριστιανισμός

Πήγαινε κάτω

Επική ποίηση και Χριστιανισμός

Δημοσίευση από Ioustinianus Την / Το 6/4/2015, 21:22


Κατά τη διάρκεια του 16ου αιώνα η εκκλησία συνεχίζει να διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο στην εκπαίδευση και στον τρόπο σκέψης των ευρωπαίων αλλά σε συνθήκες πλέον διαφορετικές από ότι στο παρελθόν. Με την ανάδειξη των κινημάτων της Μεταρρύθμισης η καθολική εκκλησία απαντά με την Αντιμεταρρύθμιση, της οποίας τις βάσεις θεσμικές και ιδεολογικές, θέτει η σύνοδος του Τριδέντου (1546-1563). Η καθολική εκκλησία θα ενδιαφερθεί για την διάδοση της παιδείας και θα αναπτύξει έντονη πολιτιστική δραστηριότητα, μέσα όμως από ένα θρησκευτικό πρίσμα, το οποίο συνιστά αυστηρή παρέμβαση καθώς και έλεγχο της σκέψης και της καλλιτεχνικής έκφρασης.
 
1. ΕΠΙΚΗ ΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΣ
 
Τον 16ο αιώνα η Ευρώπη βρίσκεται μέσα στη δίνη των θρησκευτικών πολέμων. Παράλληλα η άνοδος των εθνικισμών, ο τρόμος της πανούκλας καθώς και η τουρκική καταδυνάστευση δημιουργούν ένα τοπίο αμφισβήτησης και αμφιβολιών. Πλέον ως αδιαχώριστα στοιχεία εμφανίζονται η θρησκευτική και η εθνική ταυτότητα. Η λογοτεχνία τίθεται στην υπηρεσία των ιδεών, το να γράφεις είναι σαν να τροφοδοτείς την κάμινο των θρησκευτικών πολέμων. Η γνώμη, σύμφωνα με τη φράση του Ρονσάρ, γίνεται «η τροφός των συγκρούσεων». Ο πρώτος ποιητής που σημαδεύει την επική ποίηση της εποχής, τόσο από πλευράς απήχησης όσο και από πλευράς ιστορίας της λογοτεχνίας είναι ο Τορκουάτο Τάσσο (Torquato Tasso, 1544-1595). Ο Τάσσο θα μελετήσει την ποιητική τέχνη του Οράτιου καθώς και την ποιητική του Αριστοτέλη. Θα προσπαθήσει πολύ για να συγκεράσει τον Αριστοτελικό ορθολογισμό με τον εκκλησιαστικό δογματισμό, δυο έννοιες αντιφατικές μεταξύ τους. Μέσα από το κίνημα της Αντιμεταρρύθμισης που υποκινείται από την καθολική εκλησία, η επική ποίηση ενθαρρύνεται. Η κλασική μυθολογία, ο έρωτας η πολιτική ιστορία αλλά και η πρόσφατη εκκλησιαστική ιστορία, αποτελούν θέματα της επικής ποίησης. Οι μοναρχικές αυλές καθώς και η εκκλησία θα την χρησιμοποιήσουν για να καταγγείλουν τους αντιπάλους του καθολικισμού και για να εμφανιστούν οι πρίγκηπες ως μυθικοί ήρωες. Εξαίρεση αποτελεί ο Τάσσο. Το έργο του Απελευθερωμένη Ιερουσαλήμ, ένα ποίημα είκοσι ασμάτων, θα εκδοθεί το 1581. Μέσα από αυτό το ιπποτικό έπος θα προσπαθήσει να συμφιλιώσει το ιερό με το κοσμικό. Η εξιστόρηση του θρησκευτικού πολέμου στο έργο του δε θα τον εμποδίσει στο να αναδείξει στοιχεία όπως το παράδοξο και να προβάλει μέσα από τον μύθο τον ερωτικό λυρισμό. Οι συνδυασμοί διαφορετικών τόνων μέσα στο έργο η έντονη θεατρικότητα, ο ποιητικός λόγος και τα ρητορικά σχήματα προσδίδουν μια διαφορετικότητα από την αναγεννησιακή αφηγηματική ποίηση.


Δουγάς Νικόλαος

Ioustinianus
Μέλος δύο αστεριών
Μέλος δύο αστεριών

Φύλο : Άντρας
Γεννήθηκα στις : 02/03/1970
Τόπος κατοικίας : Πικέρμι
Γράφτηκα στο φόρουμ στις : 08/03/2015
Αριθμός μηνυμάτων : 21
Ηλικία : 48
Επάγγελμα : Σκύλος
Ιχθύς

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: Επική ποίηση και Χριστιανισμός

Δημοσίευση από ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΠΑΠΑΧΡΗΣΤΟΣ Την / Το 10/12/2018, 19:36

Το άρθρο μιλάει για την καθολική εκκλησία και η φωτογραφία είναι αγιογραφία Ορθόδοξης εκκλησίας. Στην Ορθοδοξία θα συμπλήρωνα, υπήρχε ο σπερμικός λόγος του Θεού και όποιος έχει μελετήσει τι σημαίνει αυτό, θα καταλάβει ότι τίποτε δεν ήταν τυχαίο, αλλά καθορισμένο από τον Ίδιο τον Αληθινό Θεό και μάλιστα με αποκλειστική προτίμηση, μέσων μεγάλων θαυμάτων, στην Ορθή Δόξα Του, την Ορθοδοξία.
avatar
ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΠΑΠΑΧΡΗΣΤΟΣ
Μέλος ενός αστεριού
Μέλος ενός αστεριού

Φύλο : Άντρας
Γράφτηκα στο φόρουμ στις : 19/10/2018
Αριθμός μηνυμάτων : 17

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Επιστροφή στην κορυφή


 
Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτή
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης