BANNER





Ημερολόγιο έναρξης νέων Σεμιναρίων

Η αρχαία μέθοδος της ρητορικής

Πήγαινε κάτω

Η αρχαία μέθοδος της ρητορικής

Δημοσίευση από Hara Hadouli Την / Το Πεμ 16 Απρ - 16:36




Η πειθώ είναι μία πολύπλευρη τέχνη του ανθρώπινου λόγου. Κατά τη μυθολογία, η Πειθώ ήταν η θεά του λόγου, της πειθούς καθώς και του ερωτισμού. Η πειθώ είναι στην ουσία η ικανότητα των ομιλητών να πείσουν το ακροατήριο στο οποίο απευθύνονται με επιχειρήματα για την ορθότητα των δικών τους απόψεων.  «Εν αρχή ην ο λόγος» και σύμφωνα με τον αρχαίο Έλληνα φιλόσοφο Αριστοτέλη, υπάρχουν τρία βασικά εργαλεία της πειθούς: το ήθος, το πάθος και ο λόγος.
 
Όταν λέμε ήθος εννοούμε το χαρακτήρα του ομιλητή. Ο ομιλητής προσπαθεί να πείσει το κοινό ότι είναι αξιόπιστος προβάλλοντας τα δυνατά σημεία του χαρακτήρα του. Το ακροατήριο, με τη σειρά του, θα εξετάσει το κατά πόσο ο ομιλητής είναι αξιόπιστος, ειλικρινής και φερέγγυος. Αυτό μπορεί να γίνει με πολλούς τρόπους. Για παράδειγμα, ο ομιλητής μπορεί να δείξει το ήθος του, παραθέτοντας την εμπειρία του ή την εκπαίδευση που έχει στον συγκεκριμένο τομέα. Εξάλλου, είναι πολύ λογικό κανείς να ακολουθήσει τις συμβουλές ενός ειδικού συγκριτικά με κάποιον που δεν έχει γνώσεις σχετικά με συγκεκριμένα ζητήματα. Ο ομιλητής μπορεί, επίσης, να προβάλει το ήθος του δηλώνοντας δημοσίως ότι είναι ένα έντιμο άτομο που δουλεύει με τις καλύτερες των προθέσεων. Αν επιστρατεύοντας αυτές τις τρεις τεχνικές, το κοινό δεν σας εμπιστευθεί, τότε, δυστυχώς, δεν θα καταφέρετε να το πείσετε.
 
Το πάθος είναι κάτι στο οποίο ο ομιλητής στοχεύει προκειμένου να πείσει το κοινό του. Τα συναισθήματα που δημιουργούνται στους ακροατές είναι αυτά που τους παρακινούν να συμφωνήσουν ή να διαφωνήσουν με τον ομιλητή. Για παράδειγμα, μια φιλανθρωπική οργάνωση για την προστασία των ζώων , θα μπορούσε να δείξει ή να μιλήσει για τραυματισμούς ή κακομεταχείριση ζώων ώστε να δημιουργηθούν στο κοινό αισθήματα λύπησης και συμπόνιας και έτσι να γίνουν κάποιες δωρεές, που θα βοηθούσαν στο έργο της.
 
Ο λόγος είναι η χρήση των πραγματικών περιστατικών, πληροφοριών, στατιστικών στοιχείων, ή άλλων αποδεικτικών στοιχείων που καθιστούν τα επιχειρήματα του ομιλητή αξιόπιστα.  Ένα οποιοδήποτε κοινό είναι πιο πιθανό να συμφωνήσει με τον ομιλητή, αν αυτός έχει στοιχεία για να υποστηρίξει τους ισχυρισμούς του.  Παρουσιάζοντας  τα παραπάνω στοιχεία είναι πολύ πιο πειστικό από έναν απλό ξύλινο λόγο. Όσο μεγαλύτερη και εμπεριστατωμένη είναι η χρήση επιχειρημάτων τόσο μεγαλύτερες είναι και οι πιθανότητες το κοινό να συμφωνήσει με τον ομιλητή λαμβάνοντας πάντα υπόψη και το μορφωτικό του υπόβαθρο. 
 
Αν και τόσο το ήθος όσο και το πάθος και ο λόγος προσθέτουν μεγάλη δυναμική στους λόγους των ομιλητών , είναι πιο αποτελεσματικά όταν χρησιμοποιούνται μαζί. Πράγματι, οι περισσότεροι ομιλητές χρησιμοποιούν ένα συνδυασμό του ήθους, του πάθους, και του λόγου για να πείσουν το κοινό τους. Την επόμενη φορά, λοιπόν, που θα βρεθείτε σε μια ομιλία ή θα παρακολουθήσετε μια διαφήμιση, να είστε σε επιφυλακή για αυτά τα αρχαία ελληνική εργαλεία της πειθούς.

Hara Hadouli
Επίτιμο μέλος
Επίτιμο μέλος

Γράφτηκα στο φόρουμ στις : 22/12/2014
Αριθμός μηνυμάτων : 116

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Επιστροφή στην κορυφή


 
Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτή
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης