BANNER





Ημερολόγιο έναρξης νέων Σεμιναρίων

«Ο Υπηρέτης δύο αφεντάδων» του Γκολντόνι

Πήγαινε κάτω

«Ο Υπηρέτης δύο αφεντάδων» του Γκολντόνι

Δημοσίευση από Στέφανος Την / Το Τρι 12 Μάης - 11:19


    Ο «Υπηρέτης δύο αφεντάδων» του Κάρλο Γκολντόνι, έχει παιχθεί πολλές φορές στην Ελλάδα όπως και τα περισσότερα έργα του Κάρλο Γκολντόνι που φαίνεται ότι ταιριάζουν απόλυτα στην ελληνική ιδιοσυγκρασία.

   Είναι για μια ακόμη λαϊκή κωμωδία του Γκολντόνι, που γράφτηκε το 1743 και αναθεωρήθηκε δέκα χρόνια μετά. Ο πρωταγωνιστής Τρουφαλδίνος Αρλεκίνος ένας κουτοπόνηρος χωριάτης υπηρετεί συγχρόνως δύο αφεντικά χωρίς βέβαια αυτοί να το γνωρίζουν!

Η υπόθεση είναι μάλλον μπλεγμένη για να περιγραφεί, στην θεατρική σκηνή όμως φαίνεται πως κυλά ομαλά και φυσιολογικά. Στην εξέλιξή της δημιουργούνται διάφορα απρόοπτα επεισόδια όπου φυσικά επικρατεί η κουταμάρα του ήρωα Τρουφαλδίνου που κυριαρχεί με το θράσος του, την αναίδειά του και τον εξωφρενικό τρόπο σκέψης του. Ο Τρουφαλδίνος Αρλεκίνος όμως έχει συγκεντρώσει στο πρόσωπό του αυτά τα στοιχεία, έχοντας ως μοναδικό στόχο την επιβίωσή του.

    Ως μοναδική στιγμή στην ιστορία του συγκεκριμένου έργου του Γκολντόνι έχει καταγραφεί η σκηνή του συμποσίου όπου ο δυστυχής Τρουφαλδίνος πεινά τρομερά και πρέπει να βρει κάποιον τρόπο να ικανοποιήσει την πείνα του, αλλά εκ παραλλήλου οφείλει να ικανοποιήσει και τους δύο αφέντες του, οι οποίοι δεν γνωρίζουν μάλιστα πως έχουν κοινό υπηρέτη!



    Ο «Υπηρέτης δύο αφεντάδων» όπως και τα περισσότερα έργα του Κάρλο Γκολντόνι, αποτελεί μια ξεχωριστή θεατρική τέχνη του λεγόμενου λαϊκού θεάτρου (Commedia Dell Arte), που μας ξαναφέρνει πίσω στις πηγές των λαϊκών ιστοριών και αφηγήσεων. Η ηθογραφία της εποχής εκείνης ωστόσο ταιριάζει με την σημερινή εποχή της κρίσης όπου και σήμερα η επιβίωση αποτελεί τον κυρίαρχο στόχο.

    Όπως τα περισσότερα έργα του Γκολντόνι έτσι κι αυτό, δεν θεωρούνται επανάληψη όσες φορές κι αν τα έχει δει κάποιος, καθώς οι διάλογοι ανανεώνονται, προσαρμόζονται ή τροποποιούνται, ανάλογα με τον σεναριογράφο και την σκηνοθετική ικανότητα.

    Μην ξεχνάμε άλλωστε πως και η ίδια Commedia dell arte, στην γέννησή της λιγότερο ή περισσότερο στηριζόταν στον αυτοσχεδιασμό και μάλιστα με τους ηθοποιούς να το πετυχαίνουν επί σκηνής φορώντας στα πρόσωπά τους μάσκες, ανάλογες με εκείνες του καρναβαλιού της Βενετίας! Οι ηθοποιοί εκείνοι δεν άλλαζαν ρόλους, αλλά ταυτισμένοι με την μάσκα που φορούσαν, γινόντουσαν σταδιακά όλο και καλύτεροι από την επανάληψη του ίδιου ρόλου!


    Το έργο λοιπόν αυτό του Γκολντόνι, εμπνευσμένο από το θέατρο της ιταλικής αναγέννησης, της Commedia dell arte, αφήνει πολλά περιθώρια για αλλαγή των διαλόγων και επικαιροποίησή τους ανάλογα με την εποχή.  

Στέφανος
Επίτιμο μέλος
Επίτιμο μέλος

Φύλο : Άντρας
Τόπος κατοικίας : Πειραιάς
Γράφτηκα στο φόρουμ στις : 18/12/2014
Αριθμός μηνυμάτων : 99

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Επιστροφή στην κορυφή


 
Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτή
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης