BANNER





Ημερολόγιο έναρξης νέων Σεμιναρίων

Η διαφήμιση στην οικονομική ανάπτυξη

Πήγαινε κάτω

Η διαφήμιση στην οικονομική ανάπτυξη

Δημοσίευση από Στέφανος Την / Το 13/3/2015, 11:30



   Σήμερα παντού, σε τοίχους, θέατρα, κινηματογράφους, εφημερίδες και περιοδικά, γενικά σε όποια γωνιά ζει και κινείται ο άνθρωπος, υπάρχει πάντοτε και μια μορφή διαφήμισης. Δεν υπάρχει ανθρώπινη δραστηριότητα, που να μην συνοδεύεται έστω και από μια διαφήμιση, ως πιστός υπασπιστής! 

   Τον ξεσηκώνει, τον ενθαρρύνει, του υπόσχεται άλλοτε φθήνια, άλλοτε ποιότητα. Του προσφέρει, έστω και απατηλά, το εργαλείο εκείνο που ψάχνει ο καθένας, για να κατακτήσει το δικό του κάστρο. Είτε ως επιγραφή πάνω από τις πόρτες των καταστημάτων, είτε ως απλή εγγραφή στο περίβλημα ενός σταχτοδοχείου, είτε στο πάνινο ταμπελάκι στην φόδρα των ρούχων μας, την διαφήμιση την συναντούμε ακόμα και σε σημεία που δεν φανταζόμαστε.

   Λέγεται πως στην ουσία η διαφήμιση υπάρχει από την εποχή ανταλλαγής προϊόντων! Από την κυνηγετική ακόμα εποχή, που οι κυνηγοί συνήθιζαν να κρεμούν έξω από τα σπήλαια τα σκοτωμένα ζώα που τους περίσσευαν, ώστε να τα ανταλλάξουν με άλλα που επιθυμούσαν! Όσο κι αν μας φαίνεται απίστευτο, αυτή ήταν και η πρώτη διαφήμιση δια εκθέσεως προϊόντων!

   Αργότερα όμως όταν η ανταλλαγή καταργήθηκε και ως μέσο χρησιμοποιήθηκε το χρήμα, η διαφήμιση «δια εκθέσεως», δεν ήταν αρκετή και αντικαταστάθηκε από άλλο τρόπο γνωστό ως «μέσω φωνής»! Στην αρχαία Ελλάδα υπήρχαν οι «Κήρυκες» που ως θεσμός διατηρήθηκαν για αιώνες, καθώς οι λίγο μεγαλύτεροι σε ηλικία πρόλαβαν τους αντικαταστάτες τους που ήταν οι «τελάληδες». Σήμερα την θέση τους πήραν οι ηλεκτρονικοί και ψηφιακοί «τελάληδες» που είναι η τηλεόραση, το ραδιόφωνο και το ίντερνετ.

   Όμως η διαφήμιση όπως την εννοούμε σήμερα, εμφανίστηκε για πρώτη φορά στο Βερολίνο το 1657 στην εφημερίδα «Πουμπλίκ Αντβερτιζέρ» η οποία έγραφε:
 
«Στο στενό του Βαρθολομαίου πίσω από το παλιό χρηματιστήριο, πωλείται πρωί και βράδυ το ποτό που ονομάζεται καφές, το οποίο είναι υγιεινό στυλώνει την καρδιά, βοηθά την χώνευση, ελαφρύνει το πνεύμα…»
Δεν χρειάστηκε καιρός ώστε ανάλογες καταχωρήσεις να μπουν σε όλες τις εφημερίδες. Κι αυτό διότι λόγω των μεγάλων τυπογραφικών εξόδων οι εφημερίδες πωλούνταν ακριβά και δεν είχαν μεγάλη κυκλοφορία. Με τις καταχωρήσεις όμως των διαφημίσεων, ένα μέρος των εξόδων καλύφθηκε από αυτές και οι τιμές των εφημερίδων έπεσαν.

   Οι αρχές που διέπουν την επιτυχία ή την αποτυχία μιας διαφήμισης, έχουν να κάνουν με λόγους ψυχολογίας και κοινωνιολογίας. Η διαφήμιση αυτό που κάνει είναι να δίνει κάποιο χρόνο, έστω και ελάχιστο, στον πωλητή να πείσει τον αγοραστή για το προιόν του! Ο χρόνος είναι τόσο λίγος, όσο κρατάει η ανάγνωση μια διαφήμισης, όσο πέφτει το μάτι πάνω σε κάτι που το έλκει. Μέσα σε αυτόν τον ελάχιστο χρόνο ο πωλητής-διαφημιστής πρέπει, όχι να απλά να πείσει, αλλά να υποβάλλει την ανάγκη της επιθυμίας στον όποιον αγοραστή διαβάζει την καταχώρησή του!

Μια από τις πιο πετυχημένες μορφές διαφημίσεων ήταν εκείνες που εισήγαγαν τα θέλγητρα μιας γυναίκας. Και επειδή τα ήθη τότε δεν επέτρεπαν την επώνυμη παρουσίαση της γυναίκας, αυτή εμφανιζόταν εικονογραφημένη! Οι περισσότεροι γνωρίζουν και στην Ελλάδα, το κόκκινο πακέτο με την γυναίκα από έξω εικονογραφημένη! (σχετική η φωτογραφία της ανάρτησης)

Κι όμως υπήρχε στην πραγματικότητα και ήταν η γνωστή Ελληνίδα ντίβα της εποχής Ζωζώ Νταλμάς! Η παρουσία της και μόνο είχε σχεδόν διπλασιάσει τις πωλήσεις. Αργότερα τα ήθη άλλαξαν και οι γυναίκες μπορούσαν να παρουσιάζονται αυτοπροσώπως στις διαφημίσεις και μάλιστα όλο και ντυμένες ελαφρύτερα. Ωστόσο πάντα η ευρηματικότητα είναι το κλειδί της πετυχημένης διαφήμισης, όπως στην περίπτωση που μια ημίγυμνη γυναίκα έλεγε «κοίτα με στα μάτια». 

   Σήμερα οι όροι διαφήμιση και εμπόριο έχουν σχεδόν ταυτιστεί. Δεν μπορείς να κάνεις εμπόριο αν δεν κάνεις διαφήμιση. Σε μια εποχή κρίσης όπως η σημερινή, είναι τεράστιο λάθος, όταν ο έμπορος (υπηρεσίας ή προϊόντος) κόβει την διαφήμιση λόγω οικονομίας. Κι αυτό γιατί τότε είναι που την έχει ανάγκη περισσότερο, καθώς σκοπός της διαφήμισης είναι να πείσει αυτόν που δεν αγοράζει, που δεν πληρώνει! Η διαφήμιση είναι το εργαλείο λύσης ενός προβλήματος και όχι μέρος αυτού. 

Στέφανος
Επίτιμο μέλος
Επίτιμο μέλος

Φύλο : Άντρας
Τόπος κατοικίας : Πειραιάς
Γράφτηκα στο φόρουμ στις : 18/12/2014
Αριθμός μηνυμάτων : 99

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Επιστροφή στην κορυφή


 
Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτή
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης